torsdag 29 maj 2008

LAZY

En timme. En jävla timme tog det att komma hem från Brommaplan. I vanliga fall tar det 30 minuter.

3 timmar senare kom jag hem egentligen, för från början var jag på Brommaplan 16.15. Det var ungefär då som dom öppnade bron vid Tappström och sen fastnade den där. Uppe. Stopp sa det. Kö bildades. Såklart. Inga bussar gick. What to do, what to do. Ringde Pauline gjorde jag. Åkte till Solna med 509:an eftersom 176:an och 177:an inte kunde gå. Pauline skulle träna småttingar på Östermalm så dit följde jag med. Massa bajamajor fanns det på Östermalms IP. Förberedelser för Stockholm marathon. Satte mig ner och började göra fysik, tills jag kom fram till att jag inte hade någon miniräknare. Men eftersom mamma ringt och berättat att bron var nere så tog jag mitt pick och pack och åkte hem. 18.45 kom det en buss till Brommaplan. 19.50 kom jag hem. Turen mellan Drottningholm som är på bara 3 km ungefär tog en halvtimme. En jävla halvtimme.

Nu har jag ingen ork alls till att plugga fysik. Ska se på So you think you can dance istället. Amerikanska jurymedlemmen är fan galen!!

Inga kommentarer: